onsdag 7 juli 2010

Lever gryta

Jag var vegetarian innan jag började med lchf & i dag så gorde jag min första inälvs rätt. Och jag måste erkänna att jag blev riktigt nöjd!

2 portioner
350g lever
1,5 dl vispgrädde
0,5 dl Créme frache
25g  fetaost
Pörjolök ca 15 cem
1 pressad vitlöksklyfta
smör
olivolja
Dill färsk (fins att köpa färsk nerfryst)
torkad rosmarin
Salt
Grov mald svartpeppar

Skär levern i lagom stora bitar, hacka pörjolöken. Hetta upp pannan (jag använde en juthjärnspanna för att få mer hjärn) och smält smör, och häl i olivolja. Bryn levern och purjolöken. Tills levern fått yta. Pressa vitlöken häll på grädde och krydda. Lägg i créme frache och låt alt sammans koka samman till en krämig gryta.


1 portion är det  Fett: 48g Protein: 39g Kolhydrater: 9g  kcal 621

Inga kommentarer: