fredag 9 september 2011

Pyssel i allmen het

Jag och barnen har hunit vara ut på en lite kortare promenad då dom håller på att fiksa till vägen. Har varit till afären för att inhandla det som behövs till helgens middagar. I kväll blir det Tacopaj med mycket pajkänsla med salsa och guacamole. I morgon blir det faktist förätt. Det har jag inte ätit på hur länge som hälst. Men det käns som det är bättre att äta förätt än efterätt. Till förätt bli det heta räkor som får åka in i ugnen en snabbis med chili och vitlök. Har facktist kosta på och köpt tiger räkor =). Huvudrätten blir Fläskfile (har inte bestämt hur jag ska tillaga den än) falsk potatisgratäng och ädelost sås. Känner jag mig själv rätt så blir det även broccoli til. Pojkarna får riktig potatisgratäng med mizzarella, tror den större kommer att älska det.

Men jag ska gå och göra tacco pajen nu så den nästan är klar, så är det bara att gratinera den sen. Har lite andra planer för eftermiddagen och kvällen. Min lilla syste fyller år till veckan så jag ska fixa hennes födelsedags present. Åt minstone börja med en.

Jag har även fått mitt första breav av 8 från Anna Halén. Går nämligen brevkuren hon har. Känner att jag behöver få vetta mer. Eller mer kött på benen. Dom brukar säga hur mer du vet hur änklare blir det! Jag blev grymt peppad genom att läsa det försa. Länktar redan till nästa =)

Inga kommentarer: