torsdag 28 juli 2011

Fundersam

Först vill jag fråga en sak. Jag helammar min dotter. Och vet inte riktigt hur strikt jag kan vara under amnigsperioden. För jag vill ju inte att hon ska fara illa! Men är lite orolig att jag äter för strikt för hennes bästa. Nån som vet hur munga gram kolhydrater som är att sträva efter?

Nu till nått helt annnat. Jag känner mig så grymt stolt över mig själv. För nu har jag inte tagit ett enda avsteg på 3 hela dar. Och det käns grymt skönt måste jag erkänna! Sötsuget har jag kvar. Men det är inte lika starkt som i början av veckan. Och gör sig mest påmind om jag är hungrig eller eftermaten. Efter maten tar jag nästan altid kaffe med en skvätt grädde och då försvinner det. Jag har som mål att gå en promenad om dagen. Och det har jag jort hitils. I går så utökade jag min promenad från 40 minuter till ca 60 minuter. Käns skönt att alt har gått så bra efter kejsarsnittet ändå. För jag ar läst att det kan ta lång tid att återhämta sig. Men nu käns det nästan som innan min graviditet. Och våran prinsessa är bara 3 veckor. Så jag tycker åtminstone att det går fort.

Någott jag har lagt märke till nu. Är att jag behöver inte lika mycket sömn som under graviditeten. Inte så konstigt dåk. Men jag tror till och med att jag sover mindre nu än innan jag blev gravid. För jag lägger mig senare och ammar 2 gg per natt. Och blir väkt av de äldre barnet vid 7 tiden. Och då känner jag mig hyfsat pigg. Och jag åt enligt lchf även innan min graviditet. Men bra är det i alla fall.


Ha en bra dag!
Beatrice

Inga kommentarer: