torsdag 20 oktober 2011

Harmoni

Harmoni är ordet. För det så det känns i kroppen. Jag har nu varit helt utan socker och stärkelser i 1,5 vecka. Och det käns så underbart. För mitt sötsugt är som bortblåst, tack och lov! En anan sak som är ny för mig. Är att jag inte als är sugen på potatis/ris/pasta/bröd als. Jag saknar det helt enkelt inte det minsta. Jag tänker inte ens på det. Det som är alra roligast är när jag får bort mitt sötsug. Är att jag kan kolla på en godis påse godis eller att det står en gods skål i rummet. Utan att jag äns blir sugen. För mig som är det en konstig men skön känsla! Eftersom jag har haft ett så starkt socker sug eller om du så vill sockerberoende så många år. Det hadde aldrig hänt för 4-5 år sen.

Men nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med att busa med mina underbara barn hela dagen i morgon God natt!

Inga kommentarer: