torsdag 13 oktober 2011

Vad EN liten fikabit kan göra

Som bekant så fyllde jag år i södags. Och då bjöd jag på vanligt fika och LCHF-tårta. Jag tog en bit tårta och en bita av en av sorterna. Ingen fara sked än så länge.....

Men dagen efter så brakade helvetet lös!!! Det fans ficka kvar som vi hadde i kylen dumt nog! Som jag inte bra tog en..två...tre...komer inte i håg hur många bitar jag tog av kälekmumms. För dom försvann av bara farten.

Tisdag så kastade jag ALLT som var kvar. Var på smink party där det bjöds på ficka män där gick alt som planerat. Jag tog inget tack och lov. Men jag hadde redan hinit fuska innan jag kastade fikat. I går var jag till en kompis som hadde bakat för att jag skulle koma. Jävlar att man måste vara så jäkla väluppfostrad! Det enda som var bra var att jag inte åt upp alt eftersom lilskruttan skulle ha mat.

I dag har jag varit grymt duktig. Har hålt mig till kosten utan avsteg inte ens ett litet heller. Har till och med gått två prmenader alá 50 minuter.

Min slutsats...Jag kan inte göra ett undantag eftersom det förstör så jäkla mycket mer än vad man kan ana!Det är bara att inse faktum jag kan inte äta soker, jag är sockerberoende. Så är det bara. Punkt.

Om vi jämför med en alkoholist: ”Ja men ETT glas kan du väl ta. Det är ju inte fest var dag. Bara du väljer att bra kvalitetsvin så är det inget problem. Det är ju till och med nyttigt för hälsan… ”

Inga kommentarer: