söndag 9 oktober 2011

Min födelsedag

I dag fyller jag år. Så vi slog i hop firandet med namngivnigs cermonin på dottern. Jag och barnen tog en promenad på förmiddagen i det soliga men kyliga vädret. Det var grymt skönt! För vi hadde slut bitsåker som det tydligen var folk som skulle ha. Inte för att jag förstår varför. Sen när vi kom hem var det bara att börja duka fram fikat. Jag hade jort en LCHF-tårta. Som var grymt god, och den tog slut. Nästan ingen viste att det inte var nått mjöl i den. Hör och häpna ingen klagade för det =).

När alla utan Tobbe med familj hadde åkt hem. Så bestämde vi att vi skulle äta pizza. Jag åt så klart bara fylnigen och beasås. Det var mycket trevligt, dom åkte hem vid 18:45. Nu är alt bårt plockat och diskat. Så nu ska vi bara slapna av. Förmodligen så blir det en tidig kväll.

I veckan har jag varit riktigt duktig. Jag har hålt mig till kosten förutom i dag då. Och gått en promenad varge dag denna vecka. Jag fuskade bara med en bit personärs kaka. Och så klart LCHF-tårta. Men jag fyller ju ändå år.

Men nu blir det inget mer fusk, på ett bra tag framöver. Jag ska åtminståne ha gåt ner 10 kg eller kunna ha 2 stolekar mindre på bysorna. Håll tummarna nu för i morgon så jag har gått ner och förlorat centimeter...men det återstår att se.

Det kommer bilder på tårtan...senare.



4 kommentarer:

Moonrose/ Vonneli sa...

Har precis börjat med Lchf kosten så det ska bli skoj att kika inom här lite då och då för att få lite tips, hittade hit genon fb-länken.

GRATTIS på födelsedagen!!

Ha det gott! Wonni

Beatrice sa...

Tack! Lycka till med din LCHF resa. Altid lika kul med nya läsare =)

PiteCarina sa...

Grattis på födelsedagen! :)
Du får gärna även lägga in receptet på tårtan!

Rebecca sa...

Grattis på födelsedagen :) ska bli kul att se tårtan!