lördag 15 oktober 2011

Jag vann!

Hejsn på er! Nu käns alt helt plötsligt mycke mer posetivt. Jag har nu hålt mig till konsten torsdag och fredag och än så länge i dag också. Och jag har inga planer på att fuska heller. Jag har nu äntligen fått mitt sötsug under kontroll. Men det har varit 2 jobbiga dagar. Vist jag har tänkt på sötsaker men inte mer än det. Känns grymt skönt. Så då är det mindre risk att jag falle för frestelser.

I kväll blir det riktigt god middag. Innanlår av nöt som jag har kryddat med salt, peppar och rikligt med persilja. Som jag klapade in. Jag skar upp morot och lök i stora bitar. Och la i en lergryta, med vatten och buljong. La steken uppe på och stack in en stek termometer. Och la på locket in i ugnen på 130 grader tills inetempuraturen på köttet är 65 grader. Då är det lite lätt rosa. Till det ska jag äta blomkåls ris, vitkål och en sås som jag ska göra på lite sky och grädde.

2 kommentarer:

PiteCarina sa...

Grattis och lycka till! :)

Beatrice sa...

Tack =)