tisdag 15 juni 2010

Posetivt för alla parter

Nu har jag ätit enligt lchf i lite drygt 2 månader. Och Oskar har inte vilja ha pizza eller dyrligt lika ofta som innan. Och inan jag började med lchf så var det väl si så där varanan vecka. Dessutom så tycker han att den här maten är så god också. Men det för står jag för det tycker jag med!


Igår kväll så pratade vi om hur ofta jag behövde äta för ca 5 års sen. Då sa han att efter en middag så var jag hungrig efter 1 timme i bästta fall. Och jag höll mig ALDRIG i 3 timmar & nu kan jag hålla mig 6,7 timmar vilken skilnad.


När jag väntade min son så fick jag graviditets diabetes och fik sköta den med hjälp av kosten (enligt livsmedelsverket) Och jag hadde en blodsocker mätare & man såg vad sockret steg efter en måltid med mycke kholydrater men värt var potatis! Som det käns nu så skulle jag aldrig gå till backa till den kosen igen. Och på take på att vi har diabetes i släkten så ser jag ingen andlednig för jag vill inte ha det!!!


Men om jag om äter enlig lchf så minskar risken att få diabetes. Och det käns skönt!



♥Beatrice♥

Inga kommentarer: