lördag 3 december 2011

Mys middag

God morgon på er. Man är inte bortskämd med att få sova bra. Inatt blev jag bara väckt 1gg. Jämfört med 4gg. När fröken ville äta. Så nu känne jag mig väldigt utilad =) I går så for albin till sin mormor. För vi hadde tänkt att gå ut och äta. Men när vi kollade vad de cerverade så var det nästintill bara julbord. Och det var värken jag eller sambon så sugen på. Vi är värkligen inte några som är julbords frälsta.

Så det blev lite lyxigare mat hemma i stället. Och vi blev grymt nöjda. Vi köpte lammråstbiff som vi kryddade med vitpeppar och dill. Jag jorde en svamp sås på grädde, creme fraische, soja, sambal olek, philadelphia ost. Fast det blev nått mitemellan sås och stuvnig =D Oskar ville ha bea och rödvins sås också. Men dom låt jag bli. Jag åt wokgrönsaker till, medan Oskar stekte potatis. Vi åt krydd korvar till Idol.

När fröken vaknade i morse kl 7 så kokade jag kaffe och drack en stor mugg med grädde i. Jag tog ut sidfläsk i ugn som hadde legat och torka i ugnen  över natten. Som jag la i en burk och ställde i kylen. Så i morgon blir det nog förmodligen en riktigt mummsig fruckost =)

Jag satt och pratade med min älskade Oskar i går. Om att jag tror att jag nog skulle få några aha upplevelse om jag läser vitt begär. För jag kan inte bara ta 1 godis jag äter upp hela skålen...

Inga kommentarer: