måndag 26 december 2011

Hur har det gått..

God dagen på er. I dag har jag och barnen myst på morgonen. Jag har jort tre olika puréer. Fiskpuré, grönt blomkålspuré och sötpotatispuré till lilfröken. Hoppas hon gillar det. Det återsår att se. Jag tyckte de grönt blomkåls pureé blev riktigt gått. Man kanske skulle göra det till sig själv? =)

Hur har ni haft det julafton och jul dan? Mycket fusk eller bara så där lagom? Jag fuskade julafton det var ett medvetet val. Och på juldans morgon eftersom vi har en tradisjon att äta stekt gröt på juldans morgonen. Och det är en tradisjon som jag tycker är mysig. Men nu är jag på banan igen, tack å lov. Jag slängde de sista godiset i går. Så nu fins det inget sånt här hemma. För min last är inte bröd pasta utan  det söta här i livet. Jag startade dagen med stekt fläsk med ett kokt ägg och kaffe med grädde och smör i.


Ha en underbar dag

 

2 kommentarer:

Jessica sa...

Klart man måste få "fuska" lite i julhelgen, det är ju trots allt INTE en sekt vi gått med i;) Gott slut!

Beatrice sa...

Presis =)