onsdag 28 december 2011

Härligt!

Hej hoppas alt är bra med er. Här är det bra kan medela att jag har gått ner som jag gick upp under jul =) käns skönt! I dag är jag och barnen själva då gubben är på en dags tripp. Vi har hunnit gå en promenad på 1 timme. Var riktigt skönt fast en anig blåsigt. Fast inget jämfört med i går. Nu har vi presis intagit lunchen. Jag åt chili och vitlöks stekta räkor med ägg sås riktigt gått blev det =)


Nu ska jag bara dricka upp mitt kaffe. Sen så ska jag stöka bort julen. För nu är jag less, i regel så har jag stökat bort julen innan nyår. Nej jag håller inte på tradisjonen 13 dagar efter jul. Det har jag aldrig jort och kommer aldrig att göra heller! Verken jag eller min sambo är så där överförtjusta i julmat. Hadde vi inte blivigt bortbjudna på julafton så hadde vi inte ätit julmat då. Utan vad vi ville ha.
  
Dan före julafton så spelade vi bingolott och då åt jag dom här underbara vinkokta fikonen. Som cerveras med lätt cispad grädde, stöt kardemumma och fint hackad apelsin skal. Ett riktigt bra av brott mot alla lussebullar, pepparkaor och glögg.
 
 

Föresten, i går var vi in till stan för att byta en del av kläderna som vi fick i julklapp till alicia. Då köpte jag en almenaka. Men den var så tråkig så jag hottade upp den något. Jag blev grymt nöjd vad tycker ni? Tyvär klömde jag att ta en före bild men man ser vid bindnigen vilken fär innan.



Inga kommentarer: