fredag 30 december 2011

Nyårs meny

I kväll skulle jag ta en baylis. Men fy fan vad söt den var. Och då var det ändå den med kaffe smak och den är "lite" mindre söt än orginalet. Anlednigen till detta är att jag har vait HELT socker fri i 1 vecka och det värkar som smaklökarna vänjker sig snabbt utan socker. Och det är ju väldigt bra =) Hoppas bara att jag kan hålla mig borta från godis skålen i morgon. Jag tror aldrig vi har köpt en sån stor godis påse som i dag till i morgon. För man skulle tydligen ha det....men det är ju som sakt bara nyår en gång per år. Hur som haver den vägde närmare 2 kg och kostade 120kr fattarni 120...fatta så mycket mättare man skulle kuna bli för dom pengarna! Om man köpter riktig mat!!! Kan tilläggas att vi är 8 st och 3 stycken av dom är riktigt galna i godis.

Men nu ska jag inte sitta här och gnälla...men jag kan dela med mig av vad vi ska äta i morgon kväll.
 
Nyårs meny

Behöver jag säga att jag längtar till i morgon. kväll för detta ska vi äta

Förätt: Ostbollar rullade i gräslök, zuricho korv, marinerade skaljur, paprika med oat i

Huvudrätt: Oxfile inlindad i bacon, med tomat, sparris tre såser (bea, gorgonsola, peppar)

Efterätt: Fryst cheesecake med citron som cerveras med blåbär, hallon vispad grädde

Kvälls snax: Ostbricka



Hoppas ni får ett bra slut på deta år och en bra början på nästa



 

2 kommentarer:

Maria sa...

Visst är det intressant att se hur smaklökarna förändras och blir känsliga igen med bra mat :) Jag hoppas du kan låta bli godiset men nu har du ju redan frestat dig lite med Baylisen, så du får hålla extra hårt i morötterna eller något annat imorgon xD haha.. Nej men som du säger, det är nyår en gång om året. Ät och njut! Det låter jättegott, allting! :)
Gott nytt år!

Jeanikee sa...

Hoppas ni får ett härligt slut på det här året... Låter som en riktigt härlig meny... här blir det räksoppa till förrätt, fläskfilé på en bädd av haricots verts, med svampstuvning och falsk bearnais, och så pannacotta till efterrätt... jag längtar också!