tisdag 6 december 2011

Ångest...Nä!

Hejsan på er! Det slår mig mellan varven hur skönt, det är när man kan njuta av maten utan att få ångest eller dåligt smvete. För att behöva vända och vrida på varenda kalori och träna hur mycket som hälst är inte min grej. Men för den sakens skull säger jag inte att man ska tycka i sig hur mycket som hels. Och aldrig röra sig. För ni som har följt mig ett tag VET att jag älskar att träna och almänt vara i rörelse.
I dag var jag och fröken till familjenshus på sångstunden. Sen så gick vi och åt lunch ett helt gäng. Jag åt köttfärsbiff med grädsås och sallad (gröna blad) När vi väl var hemma så gick vi och hämtade albin på dagis. Jag passade på att ta min prommenad när man ändå var i väg. Blev den stora rundan ca 60 minuter. Var riktigt sönt! Vi gick för bi affären och köpte keso,  grädde,  mjölk och saffran. Ikväll var min älskade fästman borta så då åt jag och albin saffrans pannkaka med vispad grädde och hallon. Det var ricktigt mummsigt =)

Nu ligger båda mina underbara barn och sover så sött. Och jag sitter här aldeles ensam. Men i ärlighetens namn så är det rätt skönt. Funderar på att göra smoothie på grädde, mjölk och hallon hum får se om jag gör slag i saken...



Inga kommentarer: