torsdag 22 december 2011

Då har man fiksat till bloggen för hundrade gången i ordnigen =) Men denna gång blev jag riktigt nöjd! Dessutom hittade jag en ny funtikton. Som ni säkert ser =)

Idag var sista dagen före jul på dagis för gubben. Så i morgon får vi (förhoppnigs vis) sovmorgon. När vi hadde lämnat gubben på dagis, så tog vi oss en långpromenad. Det var skönt! När albin kom hem så fick vi besök av Wilmer och Marie, lika trevligt som vanligt.

I morgon ska vi ska fara och handal på förmiddagen. Så slipper vi kanske trängas med alla andra som ska köpa julmat. Ska även förbi graven och tända ett jus för farmor så det brinner på julafton. Och så ska vi fara och hälsa på min mormor, var länge sen.

Till middag blir det fläskfilegryta med sak av röd curry jag ska nog äta blomkåls ris. Och vi har som tradisjon att spela bingolotto så det blir nog att köpa ost och äta ostbricka, tror jag. Eller så blir det att göra vinkokta fikon (igen) med grädde, Vi får se.

Om jag inte hinner skriva nått mer så får ni ha en underbar julafton, med nära och kära. Gläm inte att bara slapna av och njut och ta det lungt! För det är inte mpnga dagar om året det faktist är tillåtet!


Inga kommentarer: