onsdag 20 april 2011

Påsken närmarsig

Nu när påsken står in för dörren så ska man tydligen äta oerhörda mängder ägg. Fas för mig är det då ingen skilnad. Jag kommer att äta den mängd ägg jag brukar. Och jag antar att det är så för dom flesta lchf:are
Jag läste i vår lokala dagstidnig att i sverige så äter vi 200 ägg per persion och år. Men jag tror då faktist att jag äter mer än så på ett år. Gör inte ni det? Jag lärde mig i dag hur man fastställer hur gammalt ägget är i dag. För om det sjunker till botten så är det färskt, om det reser sig med den spetsiga sidan ned är ägget 3 veckor gammalt, om ägget flyter upp till ytan är det ruttet! Om man inte vet om ägget är kokat eller rått så fins det ett bra sätt att ta reda på det. Snurra ägget snurrar ägget långsamt och ojämt är det rått, Snurrar det därimot fort och jämt så är det kokt.








Glad påsk på er!

Inga kommentarer: