torsdag 14 februari 2013

Sömn

Tycker det är intresant det här med sömn. Kan konstatera att jag behöver mindre sömn nu än innan jag la om kosten. För då kunde jag sova 10-12 timmar och ändå var trött nu behöver jag ca 6-8 timmar och vara utvilad. Och det roliga är när jag sov 12-12timmar så hadde jag inga barn men var jämt trött. Och nu har jag två bran är oftast pigg. Det som har fått mig att haja till är att jag alltid vaknar utvilad och pigg. Medan min sambo somnar före mig och vaknar efter mig och ändå är trött.

Om vi tar i natt som exempel.
Min sambo somnade vi kl 22 och vaknade kl 6:30 och var jätte trött i vanlig ordnig.
Jag somnade vid kl 23:30 och vaknade vid kl 6 och var utvilad och pigg.

Vad tror ni har det med kosten att göra?


3 kommentarer:

Anna sa...

Det har nog delvis med kosten att göra tror jag, men jag har också märkt att sover man säg 10-12 timmar så kan man bli trött på grund av att man sovit lite FÖR mycket...

Linda sa...

Om jag sover för mycket blir jag tröttare. Men kosten bidrar nog lite...att jag har varit så trött på sistone beror nog på att jag har mycket att tänka på i företaget och att det bara snöar och snöar och snöar...nu vill jag ha vår

trollet sa...

Det har verkligen med kosten att göra, har gjort samma notis=)