fredag 17 september 2010

Tillbacka till värkligheten

Det är värkligen skönt att ha komit hem, måste jag erkänna. Bara en sån enkel sak som att få sova i sin egen säng. Vi köpte hem, lite roliga saker från österike. Korv, ölkorv, bredbar keso som var 40% fett, och vin. Deras korv är betydligt bättre än våran kan jag då bra säga. Jag hittade bara korvar med hög kött halt. I dag är vi lediga hela familjen. För att vi ska hinna landa inann vi börjar om och jobba/dagis. Så vi for en sväng på coop forum och handalade. För det var väldigt tomt i våran kyl. Konstigt?!

Jag ska värkligen försöka vara lite hårdare nu ett tag. Eftersom jag har dragit på mig ett sötsug som inte als är roligt als. Jag har fått ful hy, uppsväld mage. Så jag ska inte ens äta till låtna synder. Men förra gången så gick det fort att bli av med det. Hoppas det går lika fort denna gong.

Helgens middag

Fredag Rökt mkrill med Blomkåls & broccolie grattäng
Lördag Laxgratäng med Fetaost Crem
Söndag Renskav ev blomkåls mos

Fast Laxgratäng ska jag göra om lite. Ska byta ut ärtorna mot broccoli. och byta ut halva lax mängden mot vit fisk.

Hoppas ni får en fin eftermiddag. Jag ska bara mysa med min underbara familj. Som jag älskar av hela mitt hjärta!

Inga kommentarer: