måndag 12 mars 2012

Hur många inlägg får man göra

På en dag? I dag hadde jag så jäkla mycket att skriva om....Hoppas ni inte tycker jag skriver för mycket...Hur som haver. Jag insåg i dag hur fort det går att handla när jag kör mina striktare perioder. För i dag tog det 30min och då hadde jag med mig båda barnen. Med en halvtjurig 3 åring(snart) som tycket att vi skulle ha lite av varje. Och inte als ville köra sin kundvagn utan ville kör min där lillasyster sat. Inte så konstigt. I vanliga fall tar det 60 minuter. Så jag halverar tiden kanman säga.

Dagens inköp blev 
Kycklingfile
Kyckling ben
Fläskfärs
Bacon
Sidfläsk
Lövbiff
Kryddsmör (orkar inte göra)
Standard mjölk 3%
Vispgrädde
Breggot
Bearnasis
Ägg
Fetaost
Vitlök
Päron(Barn)
Banan(barn)
Ärtor(barn)
Morot (barn)
Kålrot (barn)
Lasagne (sambons)
 
Jag har bara kört strikt snart en dag. Och har redan börjat känna dom posetiva efekterna. Käns ju lovande =)) Jag vet att jag mår som alra bäst när jag gör det. Hoppas jag orkar med lite längre än jag brukar. Min plan denna gånga är att variera mig så jag inte lessnar. Ni kanske har märkt att jag knapt köpte hem några grönsaker. Det är för att jag inte har tänkt äta några.
Min lilla son är värkligen en liten korv kille. Jag blev så glad när jag läste i Lchf för familjen av Anna Hallén och hittade et recept på hur man gör egen korv. Så det blir att testa detta i veckan. Förmodligen redan i morgon. Håller värkligen tummarna för att det smakar som "vanlig" korv. Så det går hem både hos den stora pappan i huset  och den lilla. Hadde även tänkt att göra köttbullar. Men vi får se hur det går.



Inga kommentarer: