torsdag 7 februari 2013

Sjukstuga eller nått..

Hej på er!

Här har vi sjukstuga vill jag lova. Båda barnen har magsjuka...Inte det minsta roligt! Jag har klarat mig än. Jag får väl tacka tvål vatten och handspriten. Håller verkligen tummarna för att det förblir så också. Har inte bilvigt så mycket till tränig när barnen varit häniga. Har skottat här om dagen men det är också allt. Tack och lov verkar Alicia vara på bättrings vägen. Hon har fått behålla alt hon har ätit i dag. Och det känns grymt skönt för i går fick jag knappt i henne nåt als varke dryck eller mat.

Men när Alicia ska lägga sig och vila blir det ut och skotta gården för hand. För vi har en snöslunga men vi dra inte riktigt hjämt om man säger så. Varje gång jag ska använda den så pajar alltid nåt. Oskar fattar inte varför. Och då gör jag exakt som han säger. Det blir så dyrt om jag ska köra den. Det är bara att gilla läget liksom. Fördelen är att det är bra mycket tyngre och bättre träning att skotta förhand.

Passar på att göra ett lånkok när man ändå är hemma pulled pork har ni inte provat det gör det min sambo ÄLSKAR den. Den kommer för övrigt att cerveras med smörstekt vitkål. 


Inga kommentarer: