torsdag 28 mars 2013

Påsken i antågande

Som ni vet ni som följt mig ett tag. Att jag är kärrigen mot strömmen. Jag är inte överförtjust i högtids mat tycker mest det blir att jäkla kladd med massa olika maträtter. Och även min sambo tycker det. Jag jobbar hela påsken. Så det blir inte mycket till firande för oss. Men i kväll blir det Grillad Oxfilé med gorgonsola sås sen har jag inte riktigt betämt vad för grönsaker det blir till har både färsk sparris herecorvert och blomkål hemma. I morgon blir det Grillad entrecote med kryddsmör och likvärdiga grönsaker. De ni går inte av för hackor *ler*.

Våran lilla ica lovade i januari att om man handlade hoss dom för 2000 kr fram till påsk skulle man få en påsk present. Och det hade vi givetvis gjort. Denna påsk pressnt var 1 stor burk majonnäs ett litet paket ägg (6st) 1 kg pasta en sill burk och serveter. Om man bortser från pastan var det en bra present enligt mig i all afall. =) 

Inga kommentarer: