måndag 25 mars 2013

STOLT!!!

I helgen har vi varit och hälsa på min älskade pappa och Karina i Lyxsele. Lika mysigt som vanligt uppe i storbacken =)

Vi kom till Lyxele vi lunch i fredags och då fick vi goda älgfärs börjare som pappa grillade ute i solen. Sen så bär det ut på en skoter tur. Det tyckte barnen var väldigt skoj =). När vi kom till backa till stugan så la alicia sig och sov och jag gick på en promenad i det soliga vinterland det blev 8km det var grymt skönt. Middag blev gulasch soppa jag la en klik smör i soppan, jag åt kokt blomkål/broccoli till dom andra åt bröd. På kvällen blev jag lite hungrig så då tog jag nogra ostrullar med breggot och en bit grillad sidfläsk.

Lördag Frukost blev det Anna pankor (Anna Hallén) Vi skulle ner på en sjö en liten bit bort. Så jag tog Alicia i bärsjalen på ryggen och gick ner. Medan dom andra körde skoter. Var strålande väder så vi pimplade och alla utan oskar fick fisk. Albin och alicia tycket det var kul när jag fick upp fisken.
Lunch grillade dom korv och jag och karina värmde upp mina kyckling biffar jag hadde jort ordnig hemma. Och åt med vitkål och curry sås. Efter lunchen så började vi frysa så då for vi till backa jag och alicia la oss och vila. Albin såg film och pappa och Oskar for och körde skoter. Karina for och gjorde ärenden på stan.
Middagen blev wokat älg kött ute jag och karina åt blomkål/broccoli mos dom andra åt färsk pasta och sallad. På kvällen kanaprade jag på fläsksvål.

Söndag  Frukost blev det Anna pankor (Anna Hallén) + grädde till vid kl 9. Jag fick en sovmorgon välbehövligt. Sen så for pappa oskar och albin och pimplade oskar fick två små spigg. Jag karina och alicia satt och mös i solen. Efter barnen hadde ätit lunch så begav vi oss hem. Middag blev kl 18 jag jorde en ny variant på pizza botten väldigt god som fyldess med tomat sås ost svamp häst kött och paprika åts med bea och pizza sallad.

Vad tycks jag höll mig och åt inget som jag inte skulle. Bra va =)

Fins även bilder från helgen på instagram *ler*

Inga kommentarer: