torsdag 15 september 2011

Söt som socker.

Igår jorde jag en rolig upptäkt. Min lillasyster fyllde år och vi var dit och fickade. Jag tog en liten bit tårta. Förut så hadde jag kunat ta en stor bit och ändå vilja ha mer. Men efter några skedar så känndes det som jag bara åt socker. Antagligen för att jag inte är van att äta sånt längre...Så jag blir gån på gång påmind om att jag ska inte äta sånt. Tänk va kroppen anpassar sig snapt till en kost utan socker!

Ni som har följt mig ett tag vet jag fick graviditets diabetes. Jag fick behålla maskinen som tar blodsockret i blodet. Så i dag ska jag ta det hela dagen. Om ni vill så kan jag lägga ut resultatet. Men då kräver jag att ni komenterar lite. Tycker det har varit lite dåligt på den fronten!

Jag och fröken har varit ute och gått på morgonen i regnet. Men det var riktigt skönt. Men det bästa var när vi kom in för då började de regna ännu mer. Funderar faktist på att ta en till promenad när vi har varit och hämtat storebror, om det inte regnar. I morgon ska min andra hälft ta ut en föräldra dag på sonen. Så vi får vara tillsamans alla fyra. Så då blir det en lång helg, sönt det var så länge sen =)

Inga kommentarer: