måndag 14 januari 2013

Tänk värt

Jag har funderat på det här med hur folk "anser" att jag äter. Vad är det som är så konstigt med mitt val att äta och leva. Vad är det som är faligt med att äta protein, nattuligt fett grönsaker, frön, nötter och bär? Exakt vad är det som är så fel med att vilja få i sig tillräkligt med omega-3. Och att jag blivit smal stark och frisk av dena livstil. Då kan det väl ändå inte vara så galet eller hur?

Något jag ständigt blir förbluffad över. Är hur ovetande många är vart kolhydraterna fins. Många tycks tro att du får i dig enbart kolydrater genom att äta pasta, potatis, ris och bröd. Jag vet inte hur många gånger jag har fått frågan. Hur orkar du träna uran kolhydratr, hur orkar du leva så där man får inen energi utan kolhydrater .m.m.

För mig är valet lätt. Jag väljer mellan att var trött grinig, överviktig, svullen och gasig i magen. Och almänt problem i magen. Eller som nu pigg, glad normalviktig harmonisk mage. Vad skulle du välja? 

Att inte vilja äta halfabrikat full av omega-6, transfettet och socker. Och massa annat skit också för den delen.

Hur många vet igentligen hur dom framställer margarin? Jag skulle inte ens äta det om jag fick betalt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var tvungen att kolla upp nu hur de gör margarin... Jag använder alltid smör men ändå..

Klart att alla ska äta det de mår bra av! Det enda jag funderar över med LCHF är forskningsresultaten som kom för ett tag sedan om att det inte är bra för kärl och hjärta.

Du har gjort ett grymt jobb med vikten!!

/Emma