måndag 20 februari 2012

Rolig dag!

Idag har det varit en riktigt bra dag. På förmiddagen så var jag och barnen och vecko handlade.


3 pkt wokgrönsaker
1 zuccini
2 paprikor
1 liten purjolök
sockerärtor
1 klase bananner
2 pkt chorizo korv (tjoka)
1 pkt chorizo korv (smala)
1 kg kalrökt lax
1 pkt rygg biff
2 pkt tonfiskkotletter
4 burkar tonfisk i olja
2 pkt makrillfilé i tomat sås
2 pkt smör
3 pkt eko ägg
1,5 L 3% mjölk
3 pkt vispgrädde
1 pkt cremé fraiche
1 Norrskensfil
1 burk röd caviar
Philadelphia ost
Pumpakärnor
Pinjekärnor
Boveteflingor
Leverkaka (till sambon)
1 kg makaroner (till sambon)

Efter handlingen, bar det hem, för lunch. Där effter bar det ut på en promenad, i det soliga vädret! Jäklar vad skönt det var.

Vi han knappt utanför dörren så sov båda två så sött.

Känner mig så snäll i dag så delar även med mig av en blid på mig.

När vi hadde gått våran runda så gick jag in för att ta mig en var kopp kaffe med en skvätt grädde i.

Har även bestält Holistic proteinpulver som ska ha minst skit i sig. Och det är rätt mycket biligare än det jag har nu. Three in one fast där jag köpte det kostade det 500kr st. Om man jämför inehålförtäknigarna så är det ganska mycke skit i den jag har nu. Fast riktig mat är väl att före dra. Men i bland så krisar det, så är det mycket bättre än korv med bröd!

I kväll har jag jort mysli från Monique nya bok LCHF för hela familjen. Fast jag hadde rätt mycke mer kanel. Tror den kommer att passa bra på fil/yogurt. Får se vad våran son tycker om den i morgon =))
Men nu sak jag gå och hålla min älskade sambo sälskap. Ha en fortsatt bra kväll!


1 kommentar:

Ullis (LCHF-gruppen på Facebook) sa...

Bytt till tonfisk i vatten istället. Den med oljan innehåller en massa onyttigt Omega6.