måndag 12 augusti 2013

5:2 Dieten (Periodisk fasta)

Jag har nu ätit enligt perodisk fasta en längre tid (16:8) Men känner att det inte händder något med vikten. Står bara och stampar =(

Så  nu har jag tänkt om en aning. Kommer att äta enligt 16:8 teorin i 5 dagar i veckan och ha två faste dagar. Detta kallas 5:2 dieten eller 5:2 fasta. När vetenskapens värd sände en dokumentär om  Michael Mosley som genom gjorde ett test som sändes i höstat. Så fick fasta och 5:2 sig en uppsving. För nu mera står det om det om det i var och varannan tinning.

Men jag tror helt klart på det här med fast. För vi är inte skapta att ha ett jämt tillförsel av näring. Men för den sakens skull säger jag inte att vi ska svällta oss. Men att hoppa ett mål här och där har ingen dött av.

Men vissa passar inte fasta medan andra älskar det.


1 kommentar:

Linda sa...

Vet inte om det här med fasta är något för mig...sitter här och har bara druckit te i morse och nu börjar mitt hemska humör komma som jag får när jag inte äter och snart kommer barnen hem från skolan...ingen bra kombination...tror det blir lite mat nu...en paus i bokförandet kan nog vara bra!