måndag 5 augusti 2013

Över mäniska eller inte?

Jag har funderat på det här när folk säger att de inte hinner träna. Jag hävdar bestämt att alla hinner med någon form med rörelse.

Satt och pratade med sambon nu på morgonen innan han for och jobbade. Vi kunde konstatera när andra glider ner i soffan framför teven och ser film. Då tränar jag i stället. Så när folk frågar har du sett den filmen eller har du sett det programmet så har jag i regel aldrig sett det =P. För det handlar om att priotera rätt för dina mål och välmående. Det många glömmer bort är att träning ger energi och mer livsglädje.

Jag har två barn och de kräver sin tid. Jag jobbar heltid med långa pass men får ändå tid för aktivitet. Hur då? Jo jag tränar när barnen lagt sig jag har fått lära mig att träna på kvällen i stället för på dan eller tidigt på morgonen innan barnen vaknat.

Sen så försöker jag cyckla till jobbet (6,5km en väg) i den mån det går (efter årstid). Så det finns mycket gratis träning man kan utföra. Så det behöver inte nödvändnigs vis vara ett rent tränings pass. Utan kan vara en hederlig promenad i skogen eller dyligt. Vi är gjorda för rörelse men man måste välja den form som DU tycker är rolig så du utför den även när det tar emot!

Jag är ingen övermäniska jag hittar bara hål där jag får tid för med rörelse. Sen så har jag altid älskat att träna.



3 kommentarer:

Linda sa...

Du har så rätt! Jag är den där soffpotatisen! oftast får jag min motion i jobbet. Idag börjar jobbet igen! Så nu blir det lite mer rörelse varje dag! =)

Laila sa...

Du har så rätt....det tar ju ingen lång stund att träna!Men nu på sommaren har jag gjort paus i min träning på gymmet. Men det är klart promenader på 3km det tar ungefär 30min.om dagen försöker jag ta om det nu inte kokar ute pust,stön det är en varm sommar!

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Ja, så är det. Har man väl kommit igång att träna så hittar man tid, men när det är en stor tröskel att komma över, hittar man många ursäkter... :-)