måndag 20 april 2015

Ditt och datt

Där har där helgen gått med en rasande fart! Fattar liksom inte vad som hände...

Fredag, jag var på utbildnig med jobbet fram till ett. Sen var jag, barnen, syster och syster son och badade med barnen. Något som var super uppskattat av barnen =). Sen på kvällen hadde jag och barnen en mys kväll med plättar till middag och lego bygge vi byggde ett hus och en tankstation. Albin blev mindre glad när det var läggdags. Då det fans så mycket kul att leka med =)

I lördags var det ute lek för hela slanten, med grillning på schemat. Och det var verkligen jätte härligt med solen. Börjar verkligen bli helt underbart att vara ute. Barnen har börjat be om att få gå ut igen. Känns ju kul. Vi älskar att vara ute allihopa. Så denna tid på året passar oss som handen i hansken =)

Söndag var en fixar dag. Bestämt matsedel för veckan handlade och fyndade oxsvans så till helgen ska jag och Oskar prova det. Har även städat och grejat. Fixade ett lång kok på fläsklägg till dagens middag. Något jag aldrig har gjort förr. Det lär inte det är sista gången =). Har jag nämnt att jag älskar långkok och framförallt gammeldax typer? *hi hi* För det är så jäkla enkelt och rena smaker i det.

Ha en underbar vecka.

Inga kommentarer: