fredag 2 november 2012

Aktiv

Igår hadde jag och barnen en underbar dag. Medan lillasyster vilade. Så passade jag och Albin på att höst städa utomhus. Vi la undan sånna leksaker som inte är anpassade för snö och rusk. Bar undan vatten slangen och där blomlådorna hänger i. För att spara väggen. Sen så tog vi fram soparna och soppade.

När vi kom in så åt vi lunch sen så damsåg jag och albin tröck på rummet då han är rädd för damsugarn oskar lyckades skrämma han en gång. Jag fick en snileblixt att mublera om i vardags rumet. Sakt och jort detta jag jorde. Albin hjälpte till lite. Blev riktigt nöjd med bubleringen. Jag tror vi är nog en av ett få tal som har kvar en tjokis tv i våran komun. Men nu är jag väldigt sugen på en platt tve och en divan soffa. Men det får vänta ett tag till.

Barnen fick vara en snabbis på dagis då jag hadde ett möte på em. Jag hämtade ut mina nya glasögon. Blev väldigt nöjd! Och jäklar vilken skilnad det är att köra bil. Jag snabb fyndade vantar till alicia också. Köpte även chi san till oskar då jag blev så less på hans tjat om att han hjämt är trött.

I dag har jag jobbat ett kort pass. När jag slutade så sprang jag in till sivs och lämnade in min förlovnings ring som var i två delar varför den är det hittar ni här. Sprang även in en snabbis på coop och snabb handlade. Svängde för bi fraven och tände ett ljus på farmors grav. Sen hämtade jag barnen. Albin har sett sin favorit film och alicia har bra varit almänt nöjd. Men nu ska jag göra saffrans pannkaka så jag har nån middag i helgen så jag jobbar. För i kväll ska jag och oskar äta ute.

1 kommentar:

Katarina sa...

Yey, jag har också fortfarande tjocktv! :D