onsdag 28 november 2012

Heldag

Längesen det blev en upptatering.

I helgen var jag ledig!? Sist jag var det är 3 månader sen. Så lördagen blev en riktigt lyckad hel dag. Vi hadde fixat barn vakt över natten. Tack Marie och Björn.

Dagen inleddes med en tur på stan med Per och Emelie. Hittade några vardags toppar. Blev en kaffe och bär med grädde helt utan socker på nodo =) Sen bar det hen för duch och upp frärsning. Vi for till Per och Emelie för lite för surr.

Kvällens första riktiga aktivitet blev en timmes bowling. Gik över förväntan. Eller rättare sakt. Det har aldrig gått så bra! 5 strakar och några spärrar.



Sen vidare till resturangen. På väg dit gick emeleis byxor sönder så grabbarna fick sätta sig vid bordet och vänta på oss. Som for och fixade det hela.

Jag och Emelie


Oskar och Per

 
 
Tyvär var det många minus på resturangen denna kväl. Vi fick inte beställa. Till slut så gick jag och sa att vi skulle vilja beställa. Och hon som tog bestälningen frågade alla vad dom ville dricka utan mig. Det glömde hon vis. Sen så var pers pomess inte klara. Dom kom aldrig och frågade om maten smakade bra eller om vi ville ha nått mer och dricka. Vi hadde först tänkt att äta efteret men det struntade vi i. Jag och emelie gick och betalade och föred sen fram våra åsikter rakt och lungt. Dom var inte heller nöjd med kvällen. Men vad hjälper det oss? Vi skulle få efteret gratis men det ville vi inte ha. Det var mycket synd att det blev så här. För förra gången var det mycket hög klass.
 
Jag åt i alla fall detta. Dom hadde ett bra system. Man fick sätta ihop sin rätt själv. Bad om en extra skål med bea oxå och det kostade inget extra!! 
 
 
Vi gick in på coop och handlade lite ost. For hemm till Per och Emelie där blev det ost, vispad grädde med hallon, kaffe och glögg.
 
Början och slutet var bäst. Men kvällen som hel het var mycket bra =)

Inga kommentarer: