fredag 1 juni 2012

Helgen i antågande

Hej på er! Jag är nog inte den sista som säger att jag saknar värmen som var på besök tvär och åter i helgen som var.

Igår var en aktiv dag uti fingerspetsarna vill jag lova. Jag och fröken var och gick en Pw på grisberget 5km sen hem, för lite bus innan hon fick lunch och vila. Då skakade jag loss med zumba i 1 timme. Dusch för mig. Och på med lite finare kläder. Slängde i mig en portion äggmjölk med kakao och vanilj. Iväg för att hämta sonen på dagis. Och sen bar det iväg för att köpa m-tork på pite pappers gross, vidare till dollar för att köpa lampor. Och vidar till wilys för att handla för helgen. Med en mega trotsig och hungrig 3åring...Gick väll så där. Vidare till DHL och hämta ut ett packet och sist men apsolut inte minst hämta ut våra nya box för vi har varit utan i 6 veckor. Men vi har inte ansträngt oss så där jätte mycket...Behöver jag ens säga att vi knapt ser på tv:n...Slut destination HEMMA! Från det att jag plokade upp min son och vi var hemma tog det max 2 timmar. Jo vi var efektiva =))

Igår till middag blev det denna jätte goda äggwrap med lax och räk röra. Jag bara ÄLSKAR denna röra. Och det gör även min sambo Oskar.  När jag hadde jort den så fick han smaka och han sa mmm ååå så jäkla god! Bra betyg eller =)) Efter det vi lagt barnen så gick vi ner och drog av ett gym pass på 1,5 timme. 

Idag på förmiddagen så var jag och båda barnen på en Pw på 54 minuter. Inte illa med tanke på att det var två bran att sjussa om kring. Har varit och komplitera det jag missade i går när jag hndlade...I kväll så blir det go middag för mig. En variant på kesoplättar då jag inte hadde så mycket keso kvar. Men jag tror det blir bra i all afall. Jag har redan jort plättan då jag tycker dom brukar få en mer lik smak som "vanliga" plättar.

I morgon sak vi få besök av fina Marie med familj =)). Det blir att woka ute i våran nya fina grillsad =))) Behöver jag säga att jag älsakr wok...Det går ju att göra presis efter tycke och smak. Och variera i all oändlighet. Ska även göra egen glass. Ska bli spännande. För det är nog andra gången jag ska göra utan glasmaskinen. Våran glassmaskin rymmer inte så mycket och vi blir 8 stycken. Men det ska nog gå bra.

Igår när jag var och handlade så skulle jag köpa ett paket med piff till wocken. Men dom hadde bra jätte små på typ 300g eller jätte stora. Så då blev det ett stort. För jag tänkte som så att då kan jag pröva antigen på söndag eller på måndag att göra lövbiffsrullar med mozzarella och tomat av de överblivna lövbiffen.

Ha en underbar helg!
Beatrice

Inga kommentarer: