onsdag 25 juli 2012

Men varför ska inte du fika?

Jag har så svårt att först hur folk tänker i bland. När man besöker bekanta och dom dukar fram fika. Och jag tackar nej blir det ofta. Men varför ska du inte äta? Eller men en bit kan du väl ta? Du kan ju inte banta hela lvet m.m. Men jag bantar ju inte! Jag har ju bra lagt om kosten. Och hittat min livstil och går ner på köpet. Jag förstår inte hur svårt det kan vara att förstå. Jag går ju inte runt och är hungrig hela dagarn. Utan jag är nöjd och glad! Det var jag inte innan kostomlägningen!

Jag och Oskar har diskuterat detta ämne mycket. I bland så fikar han bara för att han vet att jag inte kommer att fika. Men oftast vill han inte heller ha. För han har aldrig gillat fika specielt mycke. För han har är mer pizza hamböraje, chips typen. Vi har nästint aldrig fika hemme. Inte ens lchf vänlig så länge ingen fyller år eller vi får middags främande.

Det där med fika sticker värkligen i ögonen på folk. Ingen behöver fika, vad inehåller det som är så bra för oss? Gör det att vi får ett hjämt blodsoker? Svaret är nej.

bilden är lånad från googel

1 kommentar:

trollet sa...

Hihi... om du fikar hela tiden får du ett jämnt (om än högt) blodsocker=)) Hur går det?? Kramen