fredag 31 augusti 2012

Grönsaks bladning

Helt underbar gransaks bladning. Man kan variera i det oändliga efter tycke och smak!

1 Albergin
1 Stor Zucchini
1 liten Purjolök
1 liten röd Paprika
Olivolja

Skär albergin, zucchini, paprika i bitar. Strimla purjolöken (jag hadde en stor purjo så jag tof både från den gröna och den vita deln) Värm upp en panna med olivolja stek abergin tills den är mjuk lägg åt sidan. Värm upp olivolja och stek paprika, zuccini och purjolök tills de är mjuka. Blanda ner den stekata aberginen och blada om. Passar till det mästa!


1 kommentar:

Nilla sa...

God kombo! Påminner lite om min favoritgrönsaksröra - ratatouille :-) Den gör jag ofta på höstkanten när det finns massor med billiga grönsaker. Zucchini, aubergine, paprika, purjolök/gul lök, vitlök och tomater får svettas i olivolja och sen koka i minst 30 min. Jag låter min stå tills det blir sådär härligt hopkokt ;-) Salt och peppar förstås och rikligt med timjan.