söndag 19 augusti 2012

100 dagars utmanigen

Undra hur många gånger du måste trampa på en mina för att inse att du ska ta en anna väg. Förmodligen inte så monga gånger skulle jag tro.

Men jag vet inte hur många gånger jag har halkat ner i socker träsket. Och blivigt så gud för benad på mig själv. Jag vet mig mig att jag inte tål socker eller stärkelser. För äter jag sånt så sväller min mage upp och jag ser gravid ut. Och jag får också väldigt ont i magen också. Det är bara att inse. Jag kan inte göra undantag så är det bra!

Så jag har bestämt mig att jag ska göra en utmaning på ca 100 dagar. Altså fram till första december. Det finns en dag jag kommer att unna mig. Och det är på min födelsedag.


Är ni med på 100 dagar socker fritt?

7 kommentarer:

Anonym sa...

japp jag e med !!

Caritha sa...

Jag är absolut med!

Mona sa...

Låter som en toppen ide... ska verkligen försöka...

Anonym sa...

Oj jag kanske skulle säga vem jag är...
Gunsan här alltså, å jag hänger på utmaningen ,you bet .
Inget socker, du räknar ALLT socker då alltså , även i bär, choklad frukt mm ? hur tänker du dej med sötning/lchf-bakverk ?? Bestämm du jag hänger med :)

Beatrice sa...

Jag hade inte tänkt äta varken choklad eller lchf-bakverk. Bär har jag inte bestämt mig om än...men mest troligt så kommer jag tillåta det efter första månaden. (jag äter inte frukt)

Anonym sa...

ok, då kör vi på det , tummis ;)
Gunsan

Beatrice sa...

Ja det tycker jag verkligen =)) Det är mycket roligare om man är flera ;))